zaterdag, augustus 26, 2023

Kaft voor een Journal met Ginkgo-blad.


Ik vond het Ginkgo-blad op de grond, in een prachtig park waar ik gewandeld heb in Kampen.
Het blad is geseald met het (hot) seal apparaat.

De doorzichtige gladde grote knoop heb ik aan de onderkant beplakt met boekpapier. Het boekpapier is bewerkt met rode acryl verf en dat heb ik ook aan de binnenkant van het kaft geplakt.

Het kaft is gemaakt van golf karton en is eerst bewerkt met gesso. Daar overheen rode inkt en daarna een stencil erop gelegd en witte gesso.

De rug van het kaft is gemaakt met rood boekbinders linnen. 

Met de oude handnaaimachine heb ik met zwart naaigaren stiksteekjes genaaid. Met rood naaigaren (en naald) met de hand nog wat siersteekjes gemaakt en als laatste de glimmende steentjes opgeplakt.

Alleen het kaft is af, het kan nu gevuld worden met papier. 

Hoe ik dat ga maken weet ik nog niet, dus dit is een: - wordt vervolgd - bericht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten