zondag, april 24, 2022

Tulp/Tulip - Gesso resist challenge.

 

Op een 10 x 15 cm mix-media papier heb ik gestempeld, gesso gesmeerd, embossingpoeder gesmolten en daar bovenop is uiteindelijk de mooie tulp geplakt. Een heerlijk werkje op deze Zondag ochtend. Alle stempels die gebruikt zijn zijn van het merk Art Journey.

De uitdaging deze maand bij Art Journey is: Gesso resist en dit is mijn uitwerking van deze challenge.

Verder naar beneden kan je de verschillende stappen zien hoe dit opgebouwd is.


De Doily is gestempeld met de Distress oxide ink en daaroverheen heb ik een laagje 
clear embossingpoeder gedaan.
Daar overheen met een pallet mes gesso aangebracht.
Toen de gesso goed droog was heb ik de Ripple stempel met witte embossingpoeder bewerkt.
En hieronder zie je links de 2 pigmentpoeders staan die ik op de achtergrond heb gebruikt.
De gesso neemt wel iets van kleur aan, maar je kan met een vochtig doekje er toch nog wel wat kleur afhalen.
De Tulp heb ik op een ander papier gestempeld en bewerkt met witte embossingpoeder
en daarna ingekleurd met Distress ink en een penseel.
De afwerking van dit geheel hieronder heb ik gedaan met de stempels van: To the moon and back
en bij de tulp heb ik een verdikking gemaakt achter de bloemknop.
Alleen het bovenste gedeelte komt dus iets omhoog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten