woensdag, april 24, 2024

ATC serie gemaakt met Art Journey stempels.

ATC is de afkorting van Artist Trading Cards.
Deze kaarten zijn 2,5 x 3,5 inch.

Ik heb 300 grams aquarel papier gekleurd met gele Distress ink.
 Op een craft sheet inkt aangebracht en heel nat gemaakt met een spuitflesje met water.
Het papier is er in 'gedipt', ik wilde het niet egaal gekleurd hebben.

De 2 stempelsetjes die hier gebruikt zijn, zijn: Umbrella Girl & Vintage Sewing.
Voor de kaart hieronder heb ik Krimp Folie gebruikt.
Het rondje met hartje is op de matte kant van het folie gestempeld met zwarte inkt.
Daarna is het uitgeknipt en met de heattool heet gemaakt zodat het krimpt en dik wordt.
Het woord Celebrate is met dezelfde gele Distress ink gestempeld.
Een paar spatters met dezelfde ink en met een geel aquarelpotlood heb ik kleine hartjes getekend.
Het gele kaartje is geplakt op een zwarte achtergrond die de exacte maat van ATC-kaartjes heeft.
Het Krimp folie dingetje is met een druppeltje lijm opgeplakt (art glitter glue).

Hieronder is het klosje garen van het Vintage Sewing setje gestempeld op een stevig wit papier.
Ik heb het met acryl verf en een kwastje gekleurd.
Om het klosje heen is een goud verf gebruikt wat niet goed te zien is op de foto's.
Met een blauwe stift is er een randje omheen gemaakt en om het op een postzegel te laten lijken heb ik kleine 'hapjes' uit het papier geknipt.
De postzegel is met een kleine verhoging vastgeplakt op de achtergrond.

En deze ATC is een Gelli Print die ik eigenlijk niet zo mooi vond. 
Op de onderste foto in dit bericht zie je dat printje.
Ik heb het uitgesneden en op het kaartje geplakt.
De stempel heb ik nog een keer goed zwart gestempeld op een ander papier en dat heb ik achter het printje geplakt. Het motief loopt mooi door en het geeft een leuk effect.
De hartjes zijn met een roze fine liner gekleurd
en ook op dit kaartje gele hartjes met een potlood, 
maar ook nog witte en roze stipjes aangebracht.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten